lies in Salamanca - Reisverslag uit San Vicente Chicoloapan, Mexico van Lies Vroom - WaarBenJij.nu lies in Salamanca - Reisverslag uit San Vicente Chicoloapan, Mexico van Lies Vroom - WaarBenJij.nu

lies in Salamanca

Blijf op de hoogte en volg Lies

19 September 2013 | Mexico, San Vicente Chicoloapan

Lieve familie en vrienden.....ja ik ga het weer via deze site proberen. Ik ben afgelopen dinsdag...op een onmogelijk tijdstip via de klm hierheen gebracht....en toen nog met de bus een paar uurtjes. Ik was de avond voor mijn vlucht naar Den Haag gegaan...daar heerlijk geslapen bij mijn Antilliaanse vrienden.....die nu...ik durf het bijna niet te vertellen ...aan de sociale dienst moeten vertellen...dat ze geen leaseauto hebben...maar soms een auto mogen lenen van mamalies....lease en lies....ja in een land in crisis is de controle groot. Ja en toen van Madrid naar Salamanca met de bus....even zoeken en in Salamanca inderdaad een adres die mij verwachten....ik woon in eeen oud schoolgebouw...met een kamer..en let wel...een eigen douche en toilet...een bed en een bureau van 50 cm...maar wel met super snel internet. Ik heb hier ontbijt en avondeten....ik ontmoet hier mijn mede cursisten....een meisje uit Japan, een uit Tjestenie,,,,weet niet hoe ik het moet omschrijven ....maar een deelstaat van Rusland.....een Duitse jongen, een Engels meisje....nou ja...ik kan iedereen vertalen....dat is het voordeel van Nederlander zijn.Ik hou van Spaanse steden....je kan er op ieder moment van de dag koffie krijgen...iets eten...zonder je zorgen te maken...over het feit dat je alleen staand bent....is in Italie anders...daar voel ik me altijd slecht op mijn gemak. Wat doe ik de hele dag...in Salamanca loopt een weg naar Santiago de Compostella...mijn favoriete wandelpad.....Ik heb nu 2 dagen gelopen...helaas veel snelwegen om uit Salamanca te komen,,,dus morgen met de bus....de stad is mooi...met op iedere hoek van de straat een paleis...universiteit.....ja ik voel me hier thuis...Ja maandag beginnen met Spaans...nu iedere dag 1 uur meer...dus vandaag 3 uur....het gaat goed. Liefs Lies

  • 19 September 2013 - 21:21

    Roos De Windt:

    Hai lies, waar zit je nu Spanje of Mexico. Dirk en ik zijn afgelopen juni voor 15 in Cuba geweest. Een rondreis gemaakt. Het was geweldig. Nu gaan we in december om precies te zijn eind december voor drie weken naar mijn moeder in Curacao en in april volgend jaar gaan we een rondreis maken in Mexico. Een mini rondreisje. Want Mexico is groot. Hoe gaat het verder met je. Ben je soms nog in Nederland. We hebben elkaar lang niet gezien of gesproken. We zijn elkaar even uit het oog maar absoluut niet uit het hart. Wanneer je weer in Nederland bent moet je mij bellen om een afspraak te maken ok. Ga je nog weleens naar Turkije. Heb je je huisje nog daar. Als we elkaar zien hebben we elkaar een hoop te vertellen
    Veel liefs en pas goed op jezelf. Liefs Roos

  • 19 September 2013 - 22:13

    Herma Van Ewijk:

    Lieve Lies,

    Altijd als ik denk, dat je in de buurt bent, zit je weer in een ander werelddeel. Niet helemaal duidelijk, wat je in Spanje doet: Spaans leren, meen ik te begrijpen. Veel succes gewenst bij hetgeen je doet. We hopen je weer eens op te zien duiken in de Amersfoortse regen. Liefs van ons allen!

  • 20 September 2013 - 02:02

    Maartje:

    Mucha suerte con tus clases de español querida madre, espero que aprendas mucho!
    Veel liefs Maartje en geniet ervan!

  • 20 September 2013 - 13:39

    Laurens:

    ik ben jaloers, goeie actie, je broer

  • 21 September 2013 - 20:18

    Jolande Bloemen:

    komt helemaal goed met jou in Spanje ,verschillende mensen en nog aardig weer.
    Wij zijn verregend in Zweden,sinds negen jaar voor het eerst regen daar.
    poes leeft nog en hansschaak komt hem morgen brengen.
    We houden contact.

    liefs Jolanda

  • 21 September 2013 - 20:18

    Jolande Bloemen:

    komt helemaal goed met jou in Spanje ,verschillende mensen en nog aardig weer.
    Wij zijn verregend in Zweden,sinds negen jaar voor het eerst regen daar.
    poes leeft nog en hansschaak komt hem morgen brengen.
    We houden contact.

    liefs Jolanda

  • 27 September 2013 - 13:59

    Iteke:

    Ben benieuwd naar je ervaringen, misschien komt er een moment dat we samen in het spaans kunnen kletsen. Je start is niet gek, moedig! Ik ga in November weer naar Bolivia kijken wat ik daar opsteek....
    Liefs, en tot ziens Iteke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lies

Lieve familie, vrienden en collega's. Dit is het 3e deel van mijn reissite. A.s.maandag vertrek ik naar Peru en Ecuador. Dit boek wordt met name geschreven over mijn toekomst, de scheiding ligt achter me. Als eerste begin ik met het plaatsen van een aantal foto's van mijn verblijf in Nederland, wat super was..waarom zou ik weer weg gaan. Mijn resultaat gericht zijn heeft me dit ingegeven. Ik laat de foto even zo staan. Nieuwe foto"s volgen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 482
Totaal aantal bezoekers 132908

Voorgaande reizen:

19 September 2013 - 28 Oktober 2013

Lies in Salamanca

07 Juli 2008 - 04 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: