nog 1 week - Reisverslag uit San Vicente Chicoloapan, Mexico van Lies Vroom - WaarBenJij.nu nog 1 week - Reisverslag uit San Vicente Chicoloapan, Mexico van Lies Vroom - WaarBenJij.nu

nog 1 week

Blijf op de hoogte en volg Lies

21 Oktober 2013 | Mexico, San Vicente Chicoloapan

Beste lezers, dit is mijn laatste verslag voorlopig uit Spanje. Ik ga gewoon verder....bij waar ik gebleven was. Ik ben uit Salamanca vertrokken en naar Zamora gegaan....daar gewoon een mooi hotel genomen...dat had ik ..vond ikzelf wel verdiend na Salamanca....Zamora is mooi en gewoon heel veel gewandeld op de route naar Santiago.Daarna naar een plaatsje aan de kust in de buurt van Granada....heerlijk strand...de zee net iets te koud...ja ik hou meer van de kleinere plaatsen in Spanje...de mensen zijn aardiger, de bars meer uitnodigend en de vis lekkerder. Toen naar mijn 2e recidensie...nou..de kamers zijn iets groter en de koffie is nog slechter. De talenschool...nu wel op niveau B1...gewoon hetzelfde. Het is voor mij als docent...goed om eens les te hebben. Wat gaat er fout??? In mijn huidige klas hebben wij 4 mensen van mijn leeftijd.....de 50 plussers....zij zijn er altijd...wisselen vaak van school ...zij willen Spanje zien...deze 4 mensen (incl.mijzelf) zitten vooraan....dan nog wat jeugd...een Chinees, 2 Hollanders en een Duits meisje.....zij hebben vaak een beurs..en zijn altijd met hun telefoon bezig...komen niet op vrijdag...donderdag stappen...zitten hier een aantal weken...en iedere week opnieuw weer wat ouderen die aanschuiven...weer indefinido...imperfecto...ja dat is niet makkelijk....ook voor docenten niet. Ik had al heel snel een ticket voor het Alhambra...nu overigens alles uitverkocht. Word ik toch opgesloten in een historische tuin...ik was net voor enen binnen...dacht dat ik daar moest zijn...en na een poosje wandelen...zag ik de paleizen nog steeds op afstand...dus foute boel...hadden ze gewoon het hek afgesloten...bevrijd door de politie..nadat toeristen van buiten het hek 112 hadden gebeld. Toen het Alhambra...ja mooi...druk... wat moet ik er meer van zeggen....

Dit week-end wilde ik naar Marokko met een excursie...maar niet genoeg studenten...dus hier gebleven...inmiddels met een groepje vrouwen...van mijn leeftijd dus heel leuk week-end gehad. Er was een soort museumnacht gisteren...dus bands op straat, de cathedraal open, alle musea....ja echt mooi. Vandaag naar een park met weer een groot museum....misschien hebben de Spanjaarden boven hun stand geleefd...

Dat vind ik moeilijk....krijg steeds meer last van mensen die bedelen....ik ken hun gezichten inmiddels...weet dat 40% uit Ecuador komt...en daar heb ik een band mee......Maar ja..nu ga ik mijn huiswerk maken...nog een beetje van het mooie weer genieten..cultuur snuiven...maar daar word ik een beetje moe van....wel heel veel allemaal. Maandag 28 oktober vlieg ik terug. Dank jullie voor reacties en hasta pronto en Hollanda. Lies

  • 21 Oktober 2013 - 20:26

    Jolande Bloemen:

    hallo Lies.

    leuk verhaal dat je opgesloten zat.
    zelf vaak gehad o.a. in de Sagrada in Barcelona in een van de torens,beneden had de portier de deur op slot gedaan en was siesta gaan houden.
    Hans kon beneden twee uur wachten en ook een keer hier dichtbij achter een wit hek met fiets en al,later de fiets over het hek gegooid.
    mooie tocht maak je ,nu weet je ook waar de mensen uit Midden Amerika vanaf stammen,het is wel een mix met de indianen.
    Je hebt nog goed weer,maar morgen wordt het hier 24 graden en ga fietsen denk ik.
    Nog een week in Spanje mits je je niet laat opsluiten natuurlijk maar anders weten we je te vinden.
    tot ziens in nederland.

    liefs Jolanda

  • 21 Oktober 2013 - 22:18

    Maartje:

    Lieve mam,

    ik kon het ook niet laten te glimlachen bij het beeld van jou schreeuwend in wisselend NL/spaans achter een hek in Spanje, uit alle macht de aandacht proberen te trekken.... maar op dat moment kan ik me voorstellen dat het helemaal niet zo leuk was! Gelukkig ben je er weer uit!
    Geniet nog van je laatste dagen daar en wel zien elkaar snel!
    Veel liefs!

  • 22 Oktober 2013 - 22:08

    Harm:

    Moeders!
    Tot heel snel.
    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lies

Lieve familie, vrienden en collega's. Dit is het 3e deel van mijn reissite. A.s.maandag vertrek ik naar Peru en Ecuador. Dit boek wordt met name geschreven over mijn toekomst, de scheiding ligt achter me. Als eerste begin ik met het plaatsen van een aantal foto's van mijn verblijf in Nederland, wat super was..waarom zou ik weer weg gaan. Mijn resultaat gericht zijn heeft me dit ingegeven. Ik laat de foto even zo staan. Nieuwe foto"s volgen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1583
Totaal aantal bezoekers 132910

Voorgaande reizen:

19 September 2013 - 28 Oktober 2013

Lies in Salamanca

07 Juli 2008 - 04 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: