Ayaucho en het werk - Reisverslag uit Ayacucho, Peru van Lies Vroom - WaarBenJij.nu Ayaucho en het werk - Reisverslag uit Ayacucho, Peru van Lies Vroom - WaarBenJij.nu

Ayaucho en het werk

Door: Lies de Vroom

Blijf op de hoogte en volg Lies

15 Juli 2008 | Peru, Ayacucho

Lieve familie en vrienden, dit is vandaag het 3e internet cafe, wat ik heb bezocht om een nieuw bericht te plaatsen...dus niet super. Hoort erbij. Ben afgelopen vrijdag in Ayacucho aangekomen en ben opgehaald door Frederique, de baas van mamaalice en Irene, zij doet de vakopleidingen en met haar heb ik de eerste dagen meegelopen om de moeders te zien werken en de andere vakopleidingen te zien. Het vliegtuig waar ik mee kwam, was echt zo´n 20 zitter, niet echt iets voor mij. Bovendien was ik voor de gate in slaap gevallen..gelukkig wist de grondstewardess nog, dat ik had ingechecked (moest om 4.00 uur inchecken). Het huis waarin ik woon is echt super...vooral de binnentuin met tot nu toe iedere ochtend zon.Ik had ook gelijk 2 logees...je weet wel arme vrijwilligers..die niet mijn schoonmaakniveau hebben...heb me weten in te houden, maar voorlopig liever alleen. Het verkeer is verschrikkelijk wennen...zit steeds biddend in de motortaxi...mag ik dit weer overleven. Wilde eerst een fiets kopen, maar voorlopig nog niet. Verder is alles wennen, paracetamol koop je per strip en mayonaise in een klein zakje...ben al gelukkig dat ze het hebben. Heb zaterdag en zondag de omgeving verkend (al rennend in korte broek door de sloppen wijken). Denk wel dat ik een mooi rencircuit ga vinden. Maandag begonnen met inwerken...wel heel erg relaxed in vergelijking tot mijn baan aan de HVA. Gewoon eens rustig kijken hoe de vakopleiding mensen werken. Paar sleutelhangers gemaakt. Vrijdag ook gelijk kennis gemaakt met de andere vrijwilligers van mamaalice. 5 belgen en een Hollandse ontwerpster..lijkt me wel wat.
In mijn huis is dus een poesje, die steeds naar binnen wil...probeer het haar af te leren, doe mijn best. Ik probeer nog een paar foto´s te plaatsen..van het huis en de moeders, zeg niet dat het lukt. Liefs Lies

  • 16 Juli 2008 - 01:35

    Maartje:

    Hoi lieve mam,

    klinkt goed allemaal! Veel succes met je inwerkdagen! We genieten hier nog altijd van de heerlijke kaas en chocolade, bedankt voor het meenemen!
    Veel liefs

  • 16 Juli 2008 - 05:29

    Laurens:

    lies in de sleutelhangers,wie had dat kunnen denken?, ik hoopdat je je plek kunt vinden,hier is het herfst op de camping, we gaan een buitensauna bouwen, met hot tub,nog geen andere kinderen, weekend gaan we naar Friesland,kussen

  • 16 Juli 2008 - 08:54

    Judith:

    Hai Lieieieiesss!
    Goed bezig!Fijn dat je huis ok is. Neem die poes in huis, heb je ook geen last van muizen (gezien jouw (of van arme vrijwilligers) schoonmaak-ambities-en niveau, hahahaha)!
    Hoe zijn de moeders? En verloopt de communicatie hoe is het eigenlijk met je Spaans)?
    Hier alles bewolkt, maar prima. Ik kijk elke dag even in je caravan, maar er veranderd nooit iets. Suus, Rik en Göckshen (geen idee hoe ik deze naam spel)zijn afgelopen weekend geweest. Was heel gezellig, we zijn naar het Dolfinarium geweest. Verder geen roddels en nieuws. Je telefoon werkt prima, bericht ontvangen.
    Veel liefs,
    Judith

  • 16 Juli 2008 - 16:24

    Ine:

    Lieve Lies,

    Een ding is mij niet helemaal duidelijk over dat schoonmaak niveau, past dat van jou niet bij hun of dat hun niet bij jou. Dan komt bij mij de vraag boven wie leert van wie. Hebben zij het niveau studentenhuis dan kun je ze iets leren. Volgens Laurens is het herfst dat valt wel mee, geen super weer maar wel te doen. Op dit moment is de vierdaagse aan de gang als ik het op tv zie dan kriebelt het wel, mijn collega heeft het gisteren gedaan in 6 uur, moeten we toch nog even oefenen. Als Aalt volgend jaar vrij heeft ga ik toch nog een poging doen. De vrienden van Laurens lopen mee als ik het organiseer, dat zullen ze weten. Morgen nog een dag werken en hebben we vakantie.

    liefs Ine

  • 16 Juli 2008 - 16:32

    Jolanda& Olaf:

    Lies, ben je verliefd :)??????
    Mooi!!!!!!!!!!!!!!Geniet ervan!

  • 16 Juli 2008 - 21:28

    Laura:

    Dag lieve Lies,
    Fijn dat je op de plaats van bestemming bent aangekomen en dat je een lekker huis hebt. Heb pas eindelijk weer eens een studentenhuis van binnen gezien en de kamer van Harm. Dat schoonmaakniveau ongeveer?
    Houd het vooral relaxed. Ben heel benieuwd wat je daar gaat doen en of je wat kan betekenen voor de mensen daar. Is het niet veel te warm om te rennen? Ik ga de "herfst" binnenkort verruilen voor zonnig Turkije en zal goed op je andere huis passen.
    Kus Laura

  • 17 Juli 2008 - 22:09

    Dree:

    Goed dat je het zo fijn hebt in "ons" heerlijke huisje. Wor je nie af en toe wakker om 6.00 als de buurvrouw "Winnyyyyyyy!!!!" naar dr dochter schreeuwd? Ach, de arme vrouw weet niet hoe het anders moet. Doe je ze veel groeten? Geniet veel van daar, en een dikke knuffel voor Fredy en Yrene, mn Peruaanse vriendinnetje. En een zoen voor "medio hippie" Ward, mn stapmaatje. Ik ga je volgen. Met af en toe een beetje weemoed. Zet 'm op Lies!!!

  • 18 Juli 2008 - 05:58

    Femina:

    Heb je mail ontvangen,zie Berend binnenkort, go for it5, girl. Zoen Fé

  • 18 Juli 2008 - 13:13

    Klusjuf:

    Hoi Lies,
    Sorry voor de troep die je aantrof in ons huis. Was absoluut niet de bedoeling!!!
    Voor de rest geniet van alles en geef Winny ( de jongste) en July ( de oudste) en hun madre Maria een flinke kus van Karin en de rest natuurlijk.

    Veel plezier.
    Karin

  • 19 Juli 2008 - 15:27

    Lineke:

    Hoi Lies,

    Heb met belangstelling je berichten gelezen. Wat heerlijk voor je om weer even bij Maartje geweest te zijn, en dan ook nog als oma. Ziet er leuk uit. Inmiddels ben je alweer verder getrokken. Ik blijf je volgen. Liefs Lineke

  • 20 Juli 2008 - 00:01

    Cor En Veronica :

    lies bedankt voor je mailtje we volgen je weer
    je dochter volgen we noch steeds op internet
    mischien volgend jaar bij het hotel kijken
    groeten uit curacao

  • 20 Juli 2008 - 08:52

    Roos:

    Hoi Lies,
    Fijn om iets van je te horen. met mij gaat het wel. De ene dag beter dan de andere maar alles moet nog slijten. Mijn moeder en zusje zijn uit curacao nog hier bij mij. Jammer ik had je adres niet anders had ik je zelf een kaartje van Pierre opgestuurd. Op 7 augustus a.s. ga ik met de kineren naar curacao voor drie weken. Ik ga de as van Pierre en Isabel bijzetten in het graf van de meoder van Pierre.
    Noumeisie pas goed op je zelf en laten we zeggen tot mails
    doei doei
    Liefs Roos

  • 25 Juli 2008 - 20:42

    Jolanda:

    Hoi lies
    Je maakt weer een hoop mee vooral leuke dingen hoor ik,met Maart het hoogtepunt natuurlijk.
    Gisteren is Hans hier geweest met Wilco,we hebben buiten gegeten ,het was super weer,ze hebben gezwommen,ik zei doe dat nou even dat vindt je vader leuk want die is de halve dag met dat zwembad bezig,stofzuigen en zo .
    Ik vind het zeer lachwekkend hoe een mens daar zoet mee kan zijn.
    Verder is die oude kat dement geworden, hij loopt de hele dag rondjes om de tafel en loopt dwars door de voerbak, hij doet erg zielig,zal wel niet lang meer duren
    Die vrouw die hier gewoond heeft, heeft ook Alzheimer ,misschien is dit een huis voor die ziekte.(ligt het niet aan mij,ha ha).
    Fijn dat je een leuk huis hebt en een leuk katje,ziet er schattig uit,zou hem zo willen hebben.
    Begin je te missen en zit ook in Putten bij Hans.
    Vorige week ben ik een keer bij Jules geweest,gaat prima daar,was op de fiets vanuit Ede,heel vroeg en twee reeen gezien,was dertig km.
    Leuk foto,s te zien dan heb ik enig idee waar je zit.Hoe gaat het met het spaans?

    Groetjes Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lies

Lieve familie, vrienden en collega's. Dit is het 3e deel van mijn reissite. A.s.maandag vertrek ik naar Peru en Ecuador. Dit boek wordt met name geschreven over mijn toekomst, de scheiding ligt achter me. Als eerste begin ik met het plaatsen van een aantal foto's van mijn verblijf in Nederland, wat super was..waarom zou ik weer weg gaan. Mijn resultaat gericht zijn heeft me dit ingegeven. Ik laat de foto even zo staan. Nieuwe foto"s volgen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 132946

Voorgaande reizen:

19 September 2013 - 28 Oktober 2013

Lies in Salamanca

07 Juli 2008 - 04 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: