De eerste helft zit er bijna op. - Reisverslag uit Ayacucho, Peru van Lies Vroom - WaarBenJij.nu De eerste helft zit er bijna op. - Reisverslag uit Ayacucho, Peru van Lies Vroom - WaarBenJij.nu

De eerste helft zit er bijna op.

Door: Lies de Vroom

Blijf op de hoogte en volg Lies

13 September 2008 | Peru, Ayacucho

Lieve familie en vrienden, een ding is zeker. De eerste helft is heel snel gegaan. A.s.donderdag vlieg ik naar Guayaquil, waar Jose (de man van Maartje) me op komt halen om naar Canoa te reizen. Ik heb natuurlijk al veel foto´s van het hotel gezien, maar nu eindelijk in het echt. Een week daarna vlieg ik door naar Holland en ik hoop voor een ieder de warmte mee te brengen. Overigens heeft Harm nu ook een site geopend (www.harmr.waarbenjij.nu)...moet je echt lezen..ik durf zelf bijna niet meer te schrijven..voel me zo saai. Wel bijzonder om als moeder met je beide kinderen in Zuid Amerika te zitten (wel ver van elkaar) en alle drie een waarbenjij.nu site bij te houden. Kids...laten we er geen wedstrijd van maken...wie plaatst de meeste berichten.

Moeilijk waar mee te beginnen...de minder leuke dingen...
Ik heb 2 weken lang vreselijke hoofdpijn gehad..niet meer sporten, uiteindelijk naar een dokter..bij een oogarts beland..oogdruk..viel allemaal mee, wel weer even een andere bril aangesmeerd. De eerste keer was ik snel aan de beurt..in Ned.6 maanden voor een oogarts..de 2e keer moest ik 1,5 uur wachten, de 3e keer 8 uur s´morgens..weer anderhalf uur..bleek dat ik sávonds om 8 uur moest komen, dat weer geleerd.
Wat niet werkt is werken op afstand. Ik heb nog een halve baan aan mijn Hogeschool, waar ik o.a.hier mee bezig was..internationalisering..wat een miscommunicatie, wat een bureaucratie, wat een slechte nachten..Tja hoe dat dus verder moet.

De Hogeschool is bureaucratisch, maar een kleine stichting kan er ook wat van. Zoals jullie weten ben ik al weken bezig met het kerstkaarten project..de moeders werken zich te pletter..ook in de week-enden, dan ga ik steeds iets lekkers brengen zodat ze de moed erin houden..Dus nu veel poppetjes. In Nederland moesten er brieven de deur uit...steeds bellen met het secretariaat..en dan is er opeens een bestuur, dat de kosten precies moet weten (die ik natuurlijk als econoom gelijk de eerst week berekend had). Nu ja dit soort dingen maakt, dat ik af en toe s´middags een reunion hebt..kan je voor alles gebruiken (eigenlijk vergadering)..bij mij gewoon lekker met een paar mensen een lokaaltje in en wat drinken en praten over de toekomst van Ayacucho en de efficiency van ontwikkelingswerk...niet dat er in Nederland dus altijd zo efficient wordt gewerkt..
Ik verlang ernaar even naar Nederland te gaan..wat ik vooral mis is het lekker bijpraten..al is het maar door de telefoon met leeftijdsgenoten..
Wat wel heerlijk is, dat ik door alle kaas voor Maart, maar heel weinig kleren heb. Precies voor een week en dan naar de wasserette. De variatie maak je door sjaaltjes, petten en oorbellen. Scheelt veel nadenk werk.
Ik heb zelf een feestje gegeven: zaterdag 30 augustus, een kerstborrel aan het zwembad. Foto´s komen vandaag of morgen..de stripfoto´s heb ik gewist, maar iemand heeft een hardcopy uit de stapel gehaald?? Eigenlijk ben ik hier m.n.fotograaf. Ik fotografeer, vooral de moeders, laat ze afdrukken en als ze klaar zijn, worden ze gewoon uit mijn handen getrokken...ze vragen het naderhand wel. Heb ze beloofd een Hollands feestje te organiseren als ik terugkom, met pepernoten etc.

Hier het slechtste circus ooit bekeken (met 2 ex straatjongens). Totaal was er 1 dier, een werkelijk heel zielig aapje, een messenwerper en trapeze..de rest flauwe grapjes..die ik nog niet totaal kon begrijpen ook.

Vandaag heb ik een cursus ondernemingsplan schrijven gevolgd. Met name, omdat ik zelf een dergelijke cursus ook moet geven in november. Bijzonder was..wel met woordenboeken..dat ik het goed kon volgen en niet in slaap viel. De cursus zou om 9 uur beginnen, ik was op tijd nr.3..toen maar wachten op de rest.
Ik vond de docenten goed. Vanmiddag weer, komt er iemand van de organisatie..het gaat niet door. Er moeten 25 mensen zijn, en er zijn maar 14. Nu dus lekker tijd om dit bericht te schrijven en het huis schoon te maken voor Harm en Elisa.
Tot gauw, liefs Lies

  • 13 September 2008 - 22:07

    Maartje:

    Hoi lieve mam,
    fijn je volgende week weer te zien!

    Veel liefs

  • 14 September 2008 - 15:57

    Jos Petit:

    Dag Lies, alleen maar even het bericht dat ik alles lees en (heel klein beetje) meeleef: de start van het studiejaar was enerverender dan ooit.
    Veel hele late aanmelders, op papier meer dan 1000 nieuwe inschrijvingen. Dat klopt niet, maar geeft stress. De werkplaatsen lopen goed, al zijn er (uiteraard) kinderziektes.
    Wat een verschillende werelden:-)

  • 14 September 2008 - 20:03

    Suzanne:

    Je lange haar is echt leuk :)
    XX-

  • 14 September 2008 - 20:58

    Jolanda:

    hallo Lies,wat een leven daar zo lekker zonnig maar het ziet er wel droog uit.
    Leuk dat je weer naar Nederland komt en wie weet naar Duitsland.
    Stuur foto,s van het hotel van Maart en Jose en geniet van die twee en van Dyana natuurlijk.
    Hier wordt het herfts, er komen blaadjes op de grond en het licht wordt herfstachtig, een aparte sfeer, zal misschien weer koud voor je zijn hier.
    Ik ga morgen naar Zweden voor een week om daar het een en ander te regelen,Hans gaat niet mee, doordat hij ziek was heeft hij niet veel aan zijn werk gedaan en moet nu veel inhalen.
    Het gaat nu beter maar mag nog niet veel achter de computer ,hij heeft RSI.
    Ik ga met het vliegtuig vanuit Weeze naar Vaxjo en dan nog 90 km rijden ,ik huur een auto op de Airport.
    Ik vertrek om half zeven s,avonds en ben in de avond om tien uur in Gullabo,super he zo snel
    Kan alleen geen gereedschap meenemen,wordt een beetje wandelen daar en stoken ,het vriest al s,nachts
    Hoop gauw wat te horen als je weer terug bent.
    Aufwiedersehen

  • 15 September 2008 - 16:49

    Harm:

    Lieve mam, super dat het goed gaat en bedankt dat je zoveel je best doet voor mij en Elisa.
    Liefs,
    Harm

  • 16 September 2008 - 21:25

    Laura:

    Dag lieve Lies,
    Ben je met je nieuwe bril echt van de hoofdpijn af? Ik hoop het, hoogte en weer wil ook nog wel eens mee spelen.
    Hoezo op 30 augustus al een kerstborrel? Vanwege de prachtige poppetjes?
    Heel veel plezier met Maart, Jose en Dayana. Zie je snel in Nederland.
    Laura

  • 24 September 2008 - 14:14

    Frederique:

    Jammer dat ik je niet gezien heb om een dikke knuffel te geven voor je afscheid. Maar we zien elkaar snel weer. Hoe is het hotel? Ben erg benieuwd naar foto's. Toen ik in Andahuaylas was, belden ze me over de diefstal. Ik vind het heel vervelend, ondanks dat ik weet dat we niet te hoge verwachtingen moeten hebbne, is het elke keer weer een teleurstelling. Het geld is wel weer terecht en het ligt op je te wachten voor als je terugkomt! Veel plezier in Ecuador en een goede reis terug naar Nederland. Liefs van Mama Alice.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lies

Lieve familie, vrienden en collega's. Dit is het 3e deel van mijn reissite. A.s.maandag vertrek ik naar Peru en Ecuador. Dit boek wordt met name geschreven over mijn toekomst, de scheiding ligt achter me. Als eerste begin ik met het plaatsen van een aantal foto's van mijn verblijf in Nederland, wat super was..waarom zou ik weer weg gaan. Mijn resultaat gericht zijn heeft me dit ingegeven. Ik laat de foto even zo staan. Nieuwe foto"s volgen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 132946

Voorgaande reizen:

19 September 2013 - 28 Oktober 2013

Lies in Salamanca

07 Juli 2008 - 04 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: