Oma van Kyara - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lies Vroom - WaarBenJij.nu Oma van Kyara - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lies Vroom - WaarBenJij.nu

Oma van Kyara

Door: Lies de Vroom

Blijf op de hoogte en volg Lies

01 Mei 2009 | Ecuador, Quito

Quito, 1 mei 2009. Ik heb dus heel lang niets laten horen. Bij terugkomst uit Ecuador op 5 januari een behoorlijke tijd ziek geweest en nu weer behoorlijk gezond en oma van een kleindochter. Ik ga wel proberen foto´s te downloaden, maar je kan vast kijken op www.maartjerienks.waarbenjij.nu.
Hoe is het om oma te worden. In ieder geval de afstand is niet super. Ik had een ticket geboekt voor afgelopen zondagavond, ruim voor de uitgerekende datum op 4 mei. Uiteraard was ik al zenuwachtig door de berichten van Maartje en liet dag en nacht mijn telefoon aan. Op zondagochtend voor mijn vertrek werd ik gebeld door Maartje, dat het kind er al was. Verder te zenuwachig om heel veel te vragen, wel de naam Kyara, die ik dus moest laten spellen. Bij mij roept het associaties op met een automerk, temeer daar ik de dagen voor mijn vertrek steeds bezig was met het kopen van een nieuwe auto. Wat toen een berlingo1 is geworden. Ik moet zeggen, dat de naam bij haar past. Het is echt een latino meisje met zwart haar en donkere ogen. Het voordeel van ver weg wonen is uiteraard, dat ik nu een hele maand hier ben en alles goed kan volgen. Maart op alles kan wijzen. Tweetalig opvoeden etc. Verder een breiwerk gekocht, proberen weer aan mijn Spaans te werken en lezen, met Dayana en Matteo spelen. Dayana is echt heel erg lief voor haar zusje. Jose is echt een trotse vader en weet prima hoe te handelen. Nu ga ik even lekker koken. Bloemkool etc. goed voor de moeder. Bijzonder om je dochter als moeder te zien. Hoe deed ik dit met haar? Wel lang geleden, maar alles komt weer boven. Beginnen bij de borst waar je mee geeindigd bent etc. Tot het volgende bericht, liefs Lies

  • 02 Mei 2009 - 03:08

    Maartje:

    Lieve mam, ik vind het super dat je hier bent en alles mee kan maken!

    heel veel liefs

  • 02 Mei 2009 - 06:09

    Heleen & Johan:

    Lieve Lies,
    Van harte gefeliciteerd met je kleindochter.
    En.. geniet er wat van.
    Je hebt een geweldige dochter en schoonzoon en nu ook een kleindochter.

  • 02 Mei 2009 - 08:12

    Asta:

    Lieve Lies,

    Van harte gefeliciteerd met je kleindochter!
    Super dat je een hele maand erbij kan zijn en vertroetel ze maar lekker.
    Liefs en een dikke kus van ons uit Vleuten

  • 02 Mei 2009 - 15:37

    Zoon En Oom:

    Lieve mam,
    Super gefeliciteerd met je oma zin! Geniet ervan daar.

  • 04 Mei 2009 - 05:02

    Berend:

    Hoi Lies,

    Van harte gefeliciteerd met je kleindochter.
    Geniet lekker van je tijd daar.
    Feliciteer de familie en in het bijzonder Maartje ook van me,mocht ze me nog kennen,

    Groet, Berend

  • 04 Mei 2009 - 05:59

    Elisa:

    Lieve Lies,
    Heel erg gefeliciteerd met je kleindochter!
    Harm heeft me wat fotos laten zien en ze zag er super mooi en lief uit.
    Felicitaties voor iedereen daar!
    Liefs, Elisa

  • 04 Mei 2009 - 12:10

    Esther:

    Lies, wat heb je een mooi kleinkind erbij gekregen! Nu al twee van die mooie meiden. Geniet ervan en geef Maart maar lekker veel anijsmelk enzo :)

    Liefs, Esther en Martijn, Lucas en Mirjam

  • 04 Mei 2009 - 18:28

    Ine:

    Lieve Oma,

    Ja Lies dat ben je eindelijk. Heb net de foto,s bewonderd en het is een schatje. Geniet ervan liefs Ine

  • 04 Mei 2009 - 18:56

    Jolanda:

    ga straks gauw kijken naar de foto,s, zal een mooi kindje zijn van een mix van latino en europees,heb dit weekend ook een baby gevoerd was een leuk werkje.heel veel kusjes voor Kyara en veel liefs voor jullie allemaal daar,

    groeten uit Goch

  • 04 Mei 2009 - 21:08

    Herma En Nicus:

    Van HARTE !!!!

  • 05 Mei 2009 - 17:56

    Lineke:

    Hoi Lies,
    via de mail had ik je al gefeliciteerd, maar hierbij nogmaals. Ik heb de foto's gezien en ook de naam is leuk. In de gauwigheid las ik eerst Kyra en zo heeft de jongste van Marcella. Geniet van alles en niet teveel zorgen!!
    groetjes Lineke

  • 06 Mei 2009 - 08:40

    Ellen Winter:

    Liesl, gefeliciteerd, dit lijkt me (eindelijk!) de juiste baan voor jou. Ik wens je/jullie alle geluk!!
    Ellen

  • 06 Mei 2009 - 08:42

    Annette Thijs:

    Hoi Lies,

    Welkom in het gilde van Oma's! Van harte gefeliciteerd met deze promotie en vooral heel veel geluk gewenst met je kleindochter. Geniet er maar van. Groetjes en tot ziens,

    Annette

  • 11 Mei 2009 - 18:02

    Sonngard:

    Lieve Lies,
    Heel hartelijk gefeliciteerd met je kleindochter en dat ze gezond groot mag worden.
    De laatste dagen heb ik veel aan je moeten denken ook in verband met de baby. Pas net kwam ik op het idee je op deze weg te vinden.
    Ik vind het een heel mooie naam. Geniet van het oma zijn.
    Liefs,
    Sonngard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lies

Lieve familie, vrienden en collega's. Dit is het 3e deel van mijn reissite. A.s.maandag vertrek ik naar Peru en Ecuador. Dit boek wordt met name geschreven over mijn toekomst, de scheiding ligt achter me. Als eerste begin ik met het plaatsen van een aantal foto's van mijn verblijf in Nederland, wat super was..waarom zou ik weer weg gaan. Mijn resultaat gericht zijn heeft me dit ingegeven. Ik laat de foto even zo staan. Nieuwe foto"s volgen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 132946

Voorgaande reizen:

19 September 2013 - 28 Oktober 2013

Lies in Salamanca

07 Juli 2008 - 04 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: