Veel afscheid, veel feesten - Reisverslag uit Ayacucho, Peru van Lies Vroom - WaarBenJij.nu Veel afscheid, veel feesten - Reisverslag uit Ayacucho, Peru van Lies Vroom - WaarBenJij.nu

Veel afscheid, veel feesten

Door: Lies de Vroom

Blijf op de hoogte en volg Lies

14 December 2008 | Peru, Ayacucho

Lieve familie en vrienden, ik ben me ervan bewust niet heel veel berichten te hebben geplaatst de afgelopen weken, alleen dat ik bestolen ben van todos (grappig, kwam hier pas gisteren achtig ook van mijn condooms...hoop dat ik hier weer een tienerszwangerschap heb voorkomen). Wat echt een probleem is hier. Met dank aan alle Spaanse en Italiaanse missionarissen. Dat heb ik er graag voor over. Geen idee hoe het aidsrisico ligt in Peru, dus daar kan ik weer wakker van liggen. Tja wat is er de afgelopen weken gebeurt. Echt teveel. Ik moest een cursus marketing en economia geven in het Spaans en het blijkt dat ik dit kan. Dus super. Afgelopen donderdag examen. Wel heel veel onvoldoendes, vooral geen kennis van procenten.Weten ze in ieder geval. dat ze geen eigen onderneming moeten oprichten. Heb met Harm en Elisa een super tijd gehad. Te veel om op te noemen. Veel gezien en veel meegemaakt. Maar vooral niet teveel alleen. Harm zien optreden tegen de straatjongens, die van mijn huis een hotel en comodore hadden gemaakt. Echt super veel geleerd voor mijn eigen ontwikkelingsproject. Met ze (Harm en Elisa)de laatste dagen mijn verjaardag gaan vieren. In een supèr plek...galapagos voor de armen. Nog bijna mooier als de echte Galapogos en voor veel minder geld. Daarna weer terug naar Ayacucho. Veel berovingen, waaronder mijn sleutels...maar Harm had me gewaarschuwd. Dus eigen schuld. Toen het sinterklaasfeest, nog nooit zoveel sinterklaas gevierd als in Peru. Het heeft iets van alles tegen elkaar zeggen en aan het einde moet je raden wie je het cadeu heeft gegeven. Daarna de afscheidsfeestjes, onder ander dat van mij met 3 andere vrijwilligers, die allen met de kerst ergens anders heen vertrekken. De film van de straatjongens en het afscheid van Fredy.Veel dansen en veel emoties en veel drank. Afgelopen vrijdag was mijn afscheid, ik ben thuis gebracht door een engel, en pas zondagochtend wakker geworden. Ik durfde aan niemand te vragen of het zaterdag was of zondag, maar het was echt zondag. Wassen en schoonmaken en inpakken. Soms denk ik dat ik oud ben, maar de laatste dagen vind ik dat het mee valt. De trekking ging niet door een drager, die het had af laten weten. Nu morgen een trekking met de straatjongens en dinsdag afscheid van de moeders en sàvonds op de bus om woensdag naar Quito te vliegen. En kerst te vieren met veel Hollanders...die ik leuk vindt...Maartje en Harm, Bart en Laurens. Super toch en dit na al die maanden hier. Ik heb er geen spijt van en heel veel geleerd. Eigenlijk teveel om op te noemen. Spaans, wie wel of niet binnen laten, wie wel of niet vertrouwen. De foto´s ga ik nog plaatsen.Liefs Lies

  • 15 December 2008 - 01:43

    Harm:

    Hoi lieve mam,
    Blij dat je er geen spijt van hebt en tot snel.

  • 15 December 2008 - 17:54

    Betty:

    Lieve Lies, goed weer eens wat van je te horen. Fijn te lezen dat het goed met je gaat en dat het zo leuk was met Harm en Elisa. Geniet van de kerstdagen met je kinderen. Groetjes van ons allemaal. Betty

  • 15 December 2008 - 19:59

    Ine:

    lieve lies,

    fijne feetsdagen met je kinderen, geniet ervan

    liefs ine

  • 15 December 2008 - 22:26

    Elisa Heidweiller:

    Lieve lies
    Klinkt goed allemaal! Krijg bijna heimwee..
    Superveel plezier in Ecuador!
    Liefs, Elisa

  • 23 December 2008 - 10:43

    Lineke:

    Hoi Lies,
    Zo te lezen gaat het goed met je. Geef Bart namens mij maar een lekkere pakkerd. Houdt hij erg van moet je weten. (nou ja...) Hele fijne dagen gewenst! Wij hebben weer een lieve kleindochter, Rebekka.
    Heerlijk dat alles weer goed is.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lies

Lieve familie, vrienden en collega's. Dit is het 3e deel van mijn reissite. A.s.maandag vertrek ik naar Peru en Ecuador. Dit boek wordt met name geschreven over mijn toekomst, de scheiding ligt achter me. Als eerste begin ik met het plaatsen van een aantal foto's van mijn verblijf in Nederland, wat super was..waarom zou ik weer weg gaan. Mijn resultaat gericht zijn heeft me dit ingegeven. Ik laat de foto even zo staan. Nieuwe foto"s volgen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 132953

Voorgaande reizen:

19 September 2013 - 28 Oktober 2013

Lies in Salamanca

07 Juli 2008 - 04 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: