goede kerstdagen - Reisverslag uit Canoa, Ecuador van Lies Vroom - WaarBenJij.nu goede kerstdagen - Reisverslag uit Canoa, Ecuador van Lies Vroom - WaarBenJij.nu

goede kerstdagen

Door: Lies de Vroom

Blijf op de hoogte en volg Lies

23 December 2010 | Ecuador, Canoa

Lieve familie en vrienden, ik heb lang niets met de site gedaan...maar hoop dat jullie nog het bericht krijgen...dan heel gaarne een hele korte reactie..
In ieder geval voor ik het vergeet...hele goede kerstdagen en een voorspoedig nieuwjaar. Hoe was mijn jaar...veel reizen..Mozambique, Turkije met de auto, Turkije weer, Sumatra, Peru en nu al weer een maand in Ecuador....en ik weet heus wel, dat jullie het in Nederland slecht hebben deze winter...veel sneeuw, geen strooizout, geen NS en veel files....Nu hier...hier regent het verschrikkelijk veel...heb misschien pas 5 keer in zee gezwommen.....Er zijn hier maar 2 asfaltwegen, en de rest is dus blubber.....het beste is, gewoon op blote voeten en een bak water voor de deur. Er is ook een ernstige kleine kaakerlakken plaag...Maartje zal er ook iets over schrijven....ze vliegen tegen de avond je huis binnen en vallen dan op de grond. Je mag ze niet doodtrappen want dit geeft vlekken op de tegels...dus vegen en vegen...ze houden van een beetje vocht...eten hele boeken op.....ik kan ze niet door de wc spoelen, want ik pak ze met een stukje wc papier en dat mag weer niet door het toilet. In het begin dacht ik...wat ga ik hier doen...ten eerste ben ik hier toch een beetje baas...dus het personeel maakt schoon, kookt en wast. Maar ik studeer Spaans, lees veel en wandel langs het strand. Ik heb een vrijwilligersbaantje bij de voorzitter van de hotelvereniging...hier mee heb ik kerstfeest georganiseerd voor de kinderen van Canoa...je weet wel hoeden maken, fondsen lospeuteren, versieren etc. Dit heeft gisteren plaats gevonden...dus vandaag beetje rust. Verder is Kyara gedoopt, ik ben peetmoeder...dus belleblaas kopen etc.om haar stil te houden in de kerk...allemaal super gegaan. Na het dopen..de bautiza...hoop dat ik het goed schrijf....100 gasten...eten, doopsnoepjes....36 flessen whiskey leeg...voor maar 60 mannen...dus je begrijpt wel hoe dat was....dansen, dansen en dansen...dit ook weer eergisteren, het kerstfeest met het personeel.....met 15 mensen van 11 tot 17 uur dansen en drinken...dat is gewoon de sport hier. Gelukkig nu even geen feest....Ecuadorianen drinken tot ze slapen...uit een glas...dus je weet niet hoe snel het gaat...beetje aalt manier...steeds bijschenken voordat het leeg is. Het volgende bericht wordt heel serieus...want ik ben steeds aan het nadenken of ik hier ga wonen...maar dan moet ik wel iets om handen hebben. Kyara wil nog niet veel van me weten....dus Nederlandse les hoeft nog niet. Wordt dus vervolgt, liefs Lies....durf het niet op Nederlands door te lezen...want misschien valt het electriek uitl

  • 23 December 2010 - 19:06

    Esther :

    Hoi Lies,

    Gelezen hoor! Dus de stakende postbodes mogen ons kaartje naar je Nederlandse adres vertragen zoveel ze willen :)
    Goede tijd gewenst daar, wij hopen binnenkort te kunnen gaan schaatsen (eerste keer voor Lucas en Mirjam) Gewoon lekker Nederlands blijven praten hoor met Kyara! Komt vanzelf goed! Liefs van ons allevier

  • 23 December 2010 - 19:35

    Maartje:

    Hoi lieve mam,

    we vinden het super je hier te hebben!!

    Veel liefs

  • 23 December 2010 - 20:20

    Aalt:

    Beste Lies,

    In Putten hebben wij je berichtje ook ontvangen, wat een leuke foto,s heb je er bij gedaan, en nog een leuke vakantie verder .

    Groeten Aalt

  • 25 December 2010 - 14:48

    Harm:

    Lieve mam,
    Goed je gesproken te hebben gister. Hoop dat het weer daar ook beter wordt.
    Liefs`!

  • 25 December 2010 - 19:58

    Laura:

    Nog een prettige 2e kerstdag en vast een gelukkig nieuwjaar. Ik heb gelukkig wel veel zon in Jordanie, alleen s nachts is het koud en we kamperen. Vandag niet, kerstdinee in een hotel. En een Hamam na een lange maar mooie wandeldag door Petra. Morgen de woestijn in en dan geen internet meer.
    Gun je veel zon, dus hoop dat je dat nog gaat krijgen. Ook vast gelukkig nieuwjaar voor de hele familie daar.

  • 28 December 2010 - 11:03

    Hanneke En Co:

    Hallo Lies, leuk van je te horen, vroeg me al af waar je uithing!!
    Wat voor een plannen heb je ??Moeten toch echt eens afspreken als je in Nederland bent!!
    Op het moment zijn zowel Dorien als Ellen en Wouter in Nederland. Ze gaan ook weer terug naar Moz.W en Ellen hebben een nieuw contract voor een jaar en Dorien is 1sept al begonnen, dat contract loopt tot 1 July. Hopelijk heb je even tijd voor ons als je er weer bent. Voor nu de hele fam. een goeie Jaarwisseling , de beste wensen voor 2011 en jij nog een prettige tijd daar. Hartelijke groeten van ons allen, dikke zoen van Hanneke.

  • 05 Januari 2011 - 16:16

    Betty:

    Hoi Lies,

    leuk om weer eens wat van je te horen. Hier alles goed, nog steeds koud; we zijn druk bij Arthur in het appartement aan het helpen en we genieten van Thomas. Jij ook van Kyara zo te lezen, jammer dat ze nog niet veel van je wil weten, maar dat zal vast wel goed komen!

    Ook de groeten aan Maartje,
    liefs Betty.

  • 07 Januari 2011 - 21:35

    Jolanda:

    en goed nieuw jaar voor ons allen.
    leuk bericht om t lezen,je zit in een heel andere wereld zo te lezen.
    erg warm daar, hier gaat de sneeuw weg, we kunnen het gras weer zien.
    Het was wel mooi met de sneeuw vooral met de zon erbij.
    groeten aan de familie daar en kusjes voor Kyara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lies

Lieve familie, vrienden en collega's. Dit is het 3e deel van mijn reissite. A.s.maandag vertrek ik naar Peru en Ecuador. Dit boek wordt met name geschreven over mijn toekomst, de scheiding ligt achter me. Als eerste begin ik met het plaatsen van een aantal foto's van mijn verblijf in Nederland, wat super was..waarom zou ik weer weg gaan. Mijn resultaat gericht zijn heeft me dit ingegeven. Ik laat de foto even zo staan. Nieuwe foto"s volgen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 132946

Voorgaande reizen:

19 September 2013 - 28 Oktober 2013

Lies in Salamanca

07 Juli 2008 - 04 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: