Het roer om - Reisverslag uit Canoa, Ecuador van Lies Vroom - WaarBenJij.nu Het roer om - Reisverslag uit Canoa, Ecuador van Lies Vroom - WaarBenJij.nu

Het roer om

Door: Lies de Vroom

Blijf op de hoogte en volg Lies

24 December 2008 | Ecuador, Canoa

Lieve familie en vrienden. Het is hier de dag voor eerste kerstdag, ik ben in Canoa en geniet met volle teugen. Hoewel er nog veel werk is, wat gedaan moet worden. Ik voel me net als in de tv uitzending van het roer om. De werkelijkheid is helaas niet anders. Overmorgen krijgen we al heel veel gasten en vannacht zat ik op een handnaaimachine nog tafelkleedjes te maken. Gisteren nog heel veel inkopen gedaan. Ineens komen we er achter dat er geen kleerhangers zijn en geen prullebakjes. Jose en Maartje zijn echt heel erg druk en er is een cashprobleem. Omdat we heel veel moesten kopen de afgelopen 3 dagen, computers etc. is mijn creditkaart limiet bereikt en mijn nieuwe bankpas werkt niet altijd super. Vanavond kunnen we dus het personeel miet uit betalen (gelukkig dat we Harm hier nog hebben met een bankpasje) en dan krijgen we onze eerste staking. De laatste dagen in Ayacucho waren druk en de dagen in Quito ook, kerstfeest op de Nederlandse school en Dayana´s school en vooral veel kopen voor het hotel, genieten van Macdonald en Basken en Robbins, Salami en Hollandse kaas...Maart weet inmiddels al die produkten te kopen in Quito. In Canoa waren de eerste dagen super relaxed met zwemmen in het zwembad en in de super zee. Waar altijd maar een paar mensen zwemmen. Mijn neef Laurens en vriend Bart (vriend van Harm en Laurens) waren toen al een paar dagen Canoa aam het verkennen en kenden dus iedereen em wisten elk happy hour uit hun hoofd. Bart had gelijk het mooiste neisje van Canoa versierd, waar hij dus moeilijk mee kon spreken. Heerlijke coctails gedronken, capachino in de ochtend bij de bamboobar, daarna zwemmen, beetje lopen. Het hotel is echt super, te mooi om te vertellen. Het is ook meer echt een hotel dan een hostal geworden. Maar wat een stress, maak me vooral zorgen over Maartje haar zwangerschap. Nu de kerst nog hier en dan naar Bonaire een weekje met Mayra en kids. Denk dus behoorlijk bruin en ontspannen in Nederland terug te komen. En dan maar weer kijken of ik het daar nog leuk vindt. Zal niet makkelijk worden. Ik voel me thuis in de warmte en als ik dan denk aan de donkere kerstdagen in Holland....moet hier veel over nadenken...doe dit samen met Harm....zou je hier kunnen wonen. Een beetje minder: Ik heb echt heel erg mijn best gedaan op het Spaans...zegt Dayana tegen Maartje, oma denkt wel dat ze Spaans spreekt, maar niemand kan haar verstaan. Harm gaat proberen foto´s te plaatsen. Ik wens jullie hele prettige feestdagen toe en een goed uiteinde en tot ziens in het nieuwe jaar. Liefs Lies Jullie krijgen helaas geen kerstkaart, geen adresboekje em een slecht ontwikkeld postsysteem.

  • 24 December 2008 - 21:03

    Asta :

    lieve allemaal,

    Hier is het nu kerstavond. Alles gaat goed,gelukkig beter dan vorig jaar en daar zijn we erg blij mee.
    We zitten gezellig wat te drinken en lekker kerstmuziek te luisteren.
    We wensen jullie fijne feestdagen en alle goeds voor het nieuwe jaar.
    Liefs en een dikke kus van ons uit Vleuten.

  • 24 December 2008 - 21:22

    Fredy:

    He Lies! Wat heerlijk om dit van je te lezen. Geniet van de ongetwijfeld mooie Kerst in Ecuador. Het is hier in Nederland inderdaad donker, maar dat geeft wel een intieme, warme sfeer. Zeker met het vuur in de open haard en het lekkere eten. Maar ik wil zelf in Zuid-Amerika wonen, dus ik zal de laatste zijn om je af te raden te kiezen voor de zon en andere cultuur. Tot gauw, groetjes, Frederique

  • 24 December 2008 - 21:57

    Laura:

    Ha lies,

    fijn dat je geniet en dat het hotel zo super is.
    Ja, de zon is heerlijk, maar het weer is hier niet verkeerd. Zon, lekker fris en binnenkort schaatsen. Een levende kerststal in de schemering met kerstliedjes is ook leuk hoor.

    Hele fijne kerstdagen en groten aan alle familie en straks aan Maira
    Xxx, Laura

  • 25 December 2008 - 10:18

    Johan :

    Lieve Lies,

    Vanuit een koel en mistig Holland wens ik je fijne kerstdagen een gezond en voorspoedig 2009 in een aangenaam klimaat. Het klimaat zoals jij dat beschrijft spreek mij ook wel aan. Misschien krijgen we dat hier nog eens en groeien er in Nederland bananen.

  • 25 December 2008 - 13:05

    Ine:

    Lieve Lies,

    weer een roerend verhaal, heb ik zoveel moeite voor die bankpas gedaan, en dan voldoet deze niet aan de verwachtingen. het kan natuurlijk heel goed zijn dat de post wordt doorgelicht en dat doet een pas geen goed. Ik ging de kaart posten en dat meisje had al gelijk door dat er meer in zat dan een kaart. In Nederland is het inderdaad niet zonnig, de somberte probeer ik te negeren, met andere woorden ik doe mijn best positieve gedachten te creeren. Ik denk bijvoorbeeld vanavond heerlijk het vuur aan en wel ff wandelen voor de onthaasting. We gaan straks eten met de familie en vanavond vroeg naar bed om ons kind op te halen, wij verheugen ons zeer om s,morgens om vijf uur op schiphol te staan.
    lieve lies ga genieten samen met alle mensen die je lief hebt. Doe vooral de hartelijke groeten aan Maira en de kinderen, ze verdienen het een weekje met jou op stap

    liefs ine

  • 28 December 2008 - 18:01

    Lineke:

    Hoi Lies,
    Bart is weer thuis en heeft genoten zo te horen. Ik heb nog geen foto's gezien want die moeten van Laurens komen. Ben benieuwd. Een fijne jaarwisseling gewenst voor allemaal en voor Maartje en haar gezin een gezond kindje. Liefs Lineke

  • 28 December 2008 - 19:57

    Elisa:

    Lieve Lies,
    Ik hoop dat je een super kerst hebt gehad! Ik wens je een fijn nieuwjaar! Ik hoorde dat je in Bonaire zit?
    Heel veel plezier!
    Liefs!

  • 16 Januari 2009 - 23:58

    Fredy:

    lieve Lies. Een dikke kus en heel veel kracht!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lies

Lieve familie, vrienden en collega's. Dit is het 3e deel van mijn reissite. A.s.maandag vertrek ik naar Peru en Ecuador. Dit boek wordt met name geschreven over mijn toekomst, de scheiding ligt achter me. Als eerste begin ik met het plaatsen van een aantal foto's van mijn verblijf in Nederland, wat super was..waarom zou ik weer weg gaan. Mijn resultaat gericht zijn heeft me dit ingegeven. Ik laat de foto even zo staan. Nieuwe foto"s volgen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 511
Totaal aantal bezoekers 132946

Voorgaande reizen:

19 September 2013 - 28 Oktober 2013

Lies in Salamanca

07 Juli 2008 - 04 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: