1 dag voordat ik 59 hoop te worden.. - Reisverslag uit Canoa, Ecuador van Lies Vroom - WaarBenJij.nu 1 dag voordat ik 59 hoop te worden.. - Reisverslag uit Canoa, Ecuador van Lies Vroom - WaarBenJij.nu

1 dag voordat ik 59 hoop te worden..

Blijf op de hoogte en volg Lies

21 November 2012 | Ecuador, Canoa

Tja, nu 3 weken hier...een beetje chronoligisch...een beetje ups en downs. Toen ik wegging moest ik uiteraard nog even verhuizen...hoort bij mij en ook steeds makkelijker. Minder gehecht aan aardse spullen...maar ja mijn tafel....nou ja opgeslagen en de echte dingen in mijn caravan...nu even dus hoofdverblijf. Daarna verder zien. Mijn baan bij de HVA nog niet ten einde. Ik zit hier iedere ochtend achter de computer contacten te zoeken met bedrijven die iets willen met MVO en business ethics. Dit is geen gemakkelijke opgave...ik weet wel dat iedereen jaloers is op mijn baantje hier...maar hebben jullie wel eens een baantje gehad...met iedere dag mailen en weinig respons. Bedrijven hier zitten er niet op te wachten. Dus lekker lezen en wandelen. de ene dag rechts en de andere dag links...mooie vogels...de vloedlijn iedere dag anders...heel veel vogels....bijzondere....vanochtend bv een boot vol pelikanen...kunnen zij niet zelf vliegen...ze hebben toch niets te doen....veel krabben .....zij duiken in een gat als ik eraan kom...en dan probeer ik ze te pakken..maar voorlopig is het nog kip eten en garnalen. Ik kook dinsdag en donderdag voor het gezin. Ik moet natuurlijk zelf ook een beetje MVOen....dus een pyramide met plantenbakken laten bouwen...planten en mest gehaald bij een ecologische boerderij. En nu Jose over halen om compost kuilen te graven in de tuin...mijn of zijn tuin.....lies het geeft ongedierte...papaya's groeien ook zonder compost.....al met al niet makkelijk. Moet nu buiten het hek. Maar ja..het huis is wel het grootste van Canoa...en ook het meest harde alarm van Canoa...vooral lastig als je nog niet precies weet hoe het werkt...Maar ja, wat heb je aan een huis, als er nog geen tafel en bank is.....maar volgende week ga ik naar Guayaquil en Peru...voor dat onderzoek...universiteiten bezoeken..als ik het lees klinkt het relaxed....

Spaans..mijn cursus in Putten te hoog niveau...toen vandaag naar Bahia...stuk met de bus...ff met de boot...weer heel laag niveau....zo ben ik zoekend......wil ik hier lang verblijven????? Ik heb nog geen foto's....komt op de volgende blog. Liefs lies.

  • 21 November 2012 - 11:29

    Johan En Heleen De Vroom:

    Hoi Lies,

    Blij dat het goed gaat met je en naast je werk werk tijd hebt voor leuke dingen. Voor morgen een prettige verjaardag met je familie in Equador. Wij zullen hier ook een toost uitbrengen op jou.

  • 21 November 2012 - 12:20

    Jolanda:

    Hallo Lieve Lies,

    Een leuk en eerlijk verslag van je gevoelens enzo.
    Een leuke baan heeft ook nadelen,dat is met alles wat je doet ,maar ik bewonder je hoe je door het leven zeilt,probeer vooral die krabben te vangen dat maakt het weer leuk.
    Ik probeer hier een mol te vangen ,hij ploegt het gras om,iedere dag weer nieuwe molshopen.
    Maar vandaag ben je jarig en voor het eerst geloof ik dat ik het niet vergeet,denk vaak aan je,dan denk ik die zit daar in de warmte en wind en met een heel andere natuur om haar heen.
    Ik ga vandaag weer Duitse kuchen eten,is toegestaan door mezelf omdat jij vandaag jarig ben,zal ik ook aan je denken.
    VAN HARTE GEFELICITEERD en een leuke dag toegewenst voor je met Maart,Jose en de kleinkinderen.

    Jolanda

  • 21 November 2012 - 14:18

    Heleen Klinkenberg:

    Lieve Lies,
    In een splitsecond steekt deze groet dus even de halve wereld over. Een mooi reisverslag van je. Ik hóór je praten. Ben benieuwd naar de foto's.
    Van harte gefeliciteerd met je 59ste verjaardag. Maak er een mooie dag van. Lieve groet van Heleen.

  • 21 November 2012 - 15:25

    Aalt Koopman:

    Lieve lies,

    Heb je 59 jaar gehaald niks gehoord dus ik denk het wel,
    Nog een leuke dag met Maartje en Jose en al je kleinkinderen.

    Toch wel een heerlijk leven heb je met strand wandelen en krabben vangen tuin en je school af en toe.

    Groeten Aalt

  • 21 November 2012 - 15:31

    Maartje:

    Lieve mam,

    Sorry van je compost-kuil... Maar het is uiteraard jou tuin! Misschien een kleintje in een hoekje? ;-) wij zijn in ieder geval erg blij dat je er bent!

  • 21 November 2012 - 17:07

    Ine:

    Lieve lies, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er met Maartje en aanhang een leuke dag van. Ga door met krabben vangen, mij trekt het niet om die dingen te gaan eten. Je weet mijn eten staat op,een erg laag pitje. Taart zal het ook niet worden. Leuk dat je weer eens op waar ben je .nu schrijft. Ook de felicitaties van je moeder, die komt net binnen om te eten. Snijbonen en verrassingseffect vlees kon niet zien wat het was toen ik het uit de diepvries haalde.

    Liefs ine

  • 21 November 2012 - 20:09

    Betty:

    Lieve Lies, Ook namens Teunis Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Leuk om je ervaringen te lezen, maak er wat van!

    Liefs Betty

  • 21 November 2012 - 20:20

    Esther ALblas:

    Ha Lies, ergens settelen is ook niet zo maar wat. Leuk dat je bij Maart&co bent nu, hopelijk lukt het je om tussen alle ups en downs en het geMVo door ervan te genieten! Wij hangen binnenkort je kerstengeltjes weer in onze kerstpalm :)

    Groetjes, Esther Martijn Lucas en Mirjam

  • 21 November 2012 - 21:00

    Herma Van Ewijk:

    De hele week op de kalender gekeken om er zeker van te zijn, dat ik jouw verjaardag niet mis!
    Ik ben erin geslaagd: lieve Lies, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Je klinkt wat melancholisch; hopelijk ben je vandaag in een juichstemming! Veel liefs, ook van de jongens, Herma

  • 22 November 2012 - 11:38

    Jolanda & Olaf:

    hi Lies,
    Leuk om van je te horen - snap er de ballen niet van maar je moet maar eens bij kletsen via een email jolanda@chaletbibendum.com om 2 jaar bij te praten :)

    MVO? Duurzaam ondernemen, zoiets als dat wij Fairtrade en biologische zeep en badproducten in ons chalet hebben - omdat de zeepindustrie een grote vervuiler is in de toeristen branche? En eco schoonmaakprodukten.

    Een dikke verjaardagszoen van ons,
    Jolanda

  • 23 November 2012 - 11:06

    Iteke:

    Lieve Lies, Fijne verjaardag! Hoe lang blijf je daar? hoop dat je het naar je zin hebt. Kijk uit voor teken; ik ben al vanaf augustus bezig om van Lyme af te komen, gaat goed maar wens het niemand toe, dus kijk uit. Wil je weer eens zien als je terug bent, liefs Iteke.

  • 25 November 2012 - 21:47

    Hanneke:

    Hoi Lies, keek nog even naar je oude bericht, dacht dat ik je gefeliciteerd had, maar vond mijn bericht niet terug. Dus bij deze , nog van harte!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lies

Lieve familie, vrienden en collega's. Dit is het 3e deel van mijn reissite. A.s.maandag vertrek ik naar Peru en Ecuador. Dit boek wordt met name geschreven over mijn toekomst, de scheiding ligt achter me. Als eerste begin ik met het plaatsen van een aantal foto's van mijn verblijf in Nederland, wat super was..waarom zou ik weer weg gaan. Mijn resultaat gericht zijn heeft me dit ingegeven. Ik laat de foto even zo staan. Nieuwe foto"s volgen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 539
Totaal aantal bezoekers 132946

Voorgaande reizen:

19 September 2013 - 28 Oktober 2013

Lies in Salamanca

07 Juli 2008 - 04 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: